הקרנות מסחריות

סרטים חדשים אשר מוקרנים מדי שבוע בהקרנות מסחריות. זמני ההקרנות מתעדכנים על בסיס שבועי.
הקרנות מסחריות אינן כלולות במסגרת המנוי השנתי.

אדמונד

1897, תור הזהב של פריז. אדמונד רוסטאן הוא מחזאי מבטיח, אך לרוע מזלו כל מה שכתב עד כה נכשל. בתיווכה של השחקנית שרה ברנאר, אדמונד פוגש את גדול השחקנים של אותה תקופה, שמתעקש להשתתף במחזה החדש שלו אך מעוניין שהבכורה תתקיים בתוך שלושה שבועות! אדמונד לא כתב עדיין ולו מילה אחת, למעט את שם המחזה: “סירָאנוֹ דה בֵּרְזֶ’רָאק”.

“פרזיטים”, הלהיט שהתקבל בתשואות בפסטיבל קאן האחרון בו זכה בדקל הזהב, הוא דרמה קומית מסעירה ורבת הפתעות המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה, עד שמגיע הטוויסט. סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג’ון-הו זכה לקונצנזוס נדיר בין הקהל לביקורות והפך לשיחת היום מיד עם בכורתו. ״פרזיטים״ נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים.
“פרזיטים” נרכש להפצה בכל העולם, שובר קופות בקוריאה, אוסטרליה וצרפת, מתקרב ל 100 מליון דולר הכנסות והוא בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז “ספרות זולה” של טרנטינו (מעריץ גדול של בונג ג׳ון-הו).

סיפורו האמיתי של קרלוס אקוסטה, בן למשפחה חמה וענייה שגדל ברחובות הוואנה שבקובה. כשהיה ילד דחף אותו אביו ללמוד בלט בחו”ל ובכך קרע אותו ממשפחתו. עם השנים נהיה קרלוס לאחד הרקדנים הטובים בעולם, אך הגעגועים למשפחתו אינם נותנים לו מנוח. דרמה צבעונית ועשירה בסצנות ריקוד מרגשות באווירה קובנית.
מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של אקוסטה, שמגלם את עצמו בסרט.

בראיין קוקס מגלם את רורי מק’ניל, סקוטי מחוספס שנאלץ לעזוב את ביתו כדי לקבל טיפול רפואי בסן פרנסיסקו. הוא עובר לגור עם בנו, שאותו לא ראה כבר כמה שנים, ועם כלתו, המכורה לעבודתה. רורי מתעב כל רגע אך להפתעתו, כשהוא חושב שלחיים כבר אין יותר מה להציע לו, כל עולמו משתנה בזכות הקשר עם נכדו הפעוט.
הבמאים הישראלים עודד בן נון ומיכל ברזיס (שסרטם “איה” היה מועמד לאוסקר) והמפיק ארתור כהן (“הגן של פינצי קונטיני”) יצרו דרמה מחממת לב, המביאה למסך את יופיים של סקוטלנד וסן פרנסיסקו ואשר מציגה את גדולתו של השחקן הבריטי בראיין קוקס (“המטפלת”). מבוסס על רב-המכר מאת חוסה לואיס סמפדרו.

החיים במקום העבודה של אורנה הופכים בלתי נסבלים. הבוס שלה בחברת הנדל”ן, בני, מעריך ומקדם אותה, אך בה בעת מנסה לפתותה ומציק לה. בד בבד, המסעדה החדשה שפתח בעלה אינה זוכה להצלחה, ואורנה נהיית למפרנסת העיקרית של המשפחה. כאשר עולמה מתנפץ, היא נאלצת לאסוף את השברים ולהילחם בדרכה שלה על עבודתה ועל ערכה העצמי.